تبلیغات اینترنتی چیست؟
تبلیغات اینترنتی امروزه بسیار اهمیت دارند و همه ی کسب و کار ها به سمت تبلیغات آنلاین و اینترنتی روی آورده اند برای اینکه بتوانید تبلیغات موفق داشته باشید باید بسیاری از نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی در تبلیغات اینترنتی موفق شوید.
کسب و کارها امروزه به صورت اینترنتی فعالیت بالایی دارند، زیرا که امروز مشغله های کاری باعث شده است که افراد در خانه ی خود بنشینند و هر محصولی را که میخواهند از فروشگاه ها با قیمت های متنوع خریداری نمایند قابلیت اینکه بتوانند قیمت ها و نوع خدمات را با یکدیگر مقایسه کنند و بهترین را انتخاب کنند دارند
کسب و کارها اما اگر بخواهند حضوری به بازار برای خرید بروند باید وقت زیادی صرف کنند و همچنین خستگی در رفت و امد و ترافیک را تجربه میکنند همچنین امروزه قیمت ملک و مغازه بسیار بالاست و مغازه دار ها کرایه زیادی پرداخت میکنند و مجبورند تا جنس را با قیمت بالایی بفروشند اما یک سایت و یا هر برنامه ی آنلاین تبلیغاتی قطعا هزینه ی کمتری دارد بنابراین قیمت ها میتوانند ارزان تر نیز باشند.
اما تبلیغات اینترنتی نیز باید نکات بیشماری در آن رعایت شود و صرفا قرار دادن یک محصول در یک فضای اینترنتی نمیتواند منجر به فروش خوبی شود در یک فضای اینترنتی اولین موضوع کسب اعتماد مشتریان است دریافت ای نماد برای سایت و اینکه سابقه بالایی در فضای اینترنتی داشته باشید میبتواند تاثیر بالایی داشته باشد دومین موضوع این است که باید بتوانید فضا را برای استفاده کاربران آسان کنید و تقریبا همه ی امکانات را در اختیار کاربران قرار دهید و سعی کنید اطلاعات دقیق و کامل هر محصول و خدمات را شرح کامل دهید.
مانند دنیای واقعی صرف ساخت یک سایت آنلاین فروش خدمات یا محصولات نمیتواند منجر به ورود مشتریان و خرید شود. این فرایند به خصوص در دنیای اینترنت بسیار دشوارتر از دنیای فیزیکی انجام میشود؛ چراکه تابلوی مغازه شما در خیابان به خوبی خودنمایی میکند، اما فکر میکنید مشتریان آنلاین شما چطور میتوانند از وجود وبسایتتان آگاه شوند؟ درست متوجه شدید، فروش آنلاین بدون شک نیاز به تبلیغات اینترنتی بسیار قوی دارد.
فهرست مطالب
- تبلیغات اینترنتی چیست؟
- انواع تبلیغات اینترنتی
- جدیدترین انواع روشهای تبلیغات اینترنتی
- بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی در ایران
- مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به سنتی
- نمونه تبلیغات اینترنتی کسب و کار
- تبلیغات اینترنتی چیست؟
تبلیغات در اینترنت یکی از مؤثرترین روشها برای معرفی تمام مشاغل، یافتن مشتریان جدید و متنوعسازی جریان درآمد آنها است. به عبارت دیگر تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت و در بستر وب نمایان میشود. تبلیغاتی که میتواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانههای اجتماعی، دستگاههای تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود.
انواع تبلیغات اینترنتی
اینترنت فرصتهای گستردهای را برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه میدهد، بنابراین بیایید برخی از مهمترین انواع تبلیغات در کسب و کار را مرور کنیم.
انواع تبلیغات اینترنتی
۱. تبلیغات موتورهای جستجو
نوار جستجو نقطه شروع سفر کاربران است. با وارد کردن یک کلمه کلیدی، مردم به طور عمده روی نتایج صفحه اول تمرکز میکنند. بازاریابی موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبههای گوگل و موتورهای جستجو مربوط است، چه به صورت ارگانیک چه با پرداخت هزینه. Google Ads نتایج پرداخت شده را بر اساس حراج رتبه آگهی نمایش میدهد. شرکتها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر میکنند، در حالی که گوگل کیفیت و ارتباط محتوا را تحلیل میکند.
فرمول رتبه آگهی به شرح زیر است:
رتبه تبلیغات = قیمت پیشنهادی هزینه برای هر کلیک × امتیاز کیفیت
۲. ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ بازاریابی مبتنی بر ارتباط از طریق ایمیل میباشد که یکی از قدیمیترین و تطبیقپذیرترین روشهای تبلیغ اینترنتی است. چراکه بازاریابان ایمیل همیشه در جستجوی نوآوری هستند، مانند ایمیلهای amp تعاملی که به تازگی راه اندازی شدهاند.
مقاله پیشنهادی : ارسال ایمیل گروهی در اوت لوک
۳. تبلیغات شبکههای اجتماعی
این روش شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکتها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانههای اجتماعی از دو طریق متناسب با مخاطبان هدف تهیه میکنند:
به صورت ارگانیک: در این حالت با تولید محتوای ارزشمند، دعوت از دیگران برای به اشتراک گذاری آن و دیگر اقدامات حرفهای میتوانید به طور طبیعی و ارگانیک مخاطب جذب کنید.
در ازای پرداخت پول: در این حالت، میتوانید با نشان دادن پستهای تبلیغاتی که بر اساس سن، جنس، فعالیتهای مورد علاقه و سایر موارد مشترک آنها برای مخاطبان شما در نظر گرفته شده است، از عملکرد رسانههای اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از شبکههای اجتماعی اکانت بیزینس را برای کسب و کارها در نظر گرفتهاند.
۴. تبلیغات موبایلی
این نوع تبلیغات در تلفنهای هوشمند و تبلتها ظاهر میشود. شرکتها میتوانند پس از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر بهینه شده برای دستگاههای تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند. چنانچه قصد آشنایی با انواع تبلیغات موبایلی را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.
۵. تبلیغات همسان (Native)
در تبلیغات همسان، محتوای آگهی با ساختاری شبیه به محیط نشر آن ساخته میشود و در نگاه اول تبلیغ به نظر نمیرسد. مردم یاد گرفتهاند که تبلیغات را نبینند و از کنارشان بیتوجه بگذرند.
۶. تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)
در ریتارگتینگ، به سراغ مشتریانی میرویم که قبلاً از سایت شما بازدید کردهاند یا با آن تعامل داشتهاند و تلاش میکنیم مجدداً، آنها را به مجموعه برگردانیم. این تبلیغ نرخ تبدیل بالایی دارد و حتی میتوان گفت برای کسبوکار سود خالص محسوب میشود؛ چون نتیجۀ آن از دو حالت خارج نیست و به هرکدام که ختم شود برنده خواهد بود:
چون مشتری با برند و محصول آشنایی دارد، با یک تلنگر یا پیشنهاد مناسب برای خرید قانع میشود.
۷. تبلیغات کلیکی (PPC)
در این روش، آگهی در رسانههای مختلف منتشر میشود و کسبوکار فقط بهازای هر کلیک هزینه پرداخت میکند. تبلیغات کلیکی مخاطبان هدفمندتری دارند و هزینههای بازاریابی ندارند.
ثبت آگهی رایگان |ثبت رایگان آگهی |ثبت آگهی ارزان|ثبت آگهی این آگهی
۸. تبلیغات بازدیدی (CPM)
این نوع از تبلیغات با دریافت بازدید متمرکز هستند.به گونه ای که محتوای آگهی در سایتها، صفحات اجتماعی یا تلگرام قرار میگیرد و درنهایت، هزینۀ بهازای تعداد بازدید دریافتی محاسبه میشود.
۹. تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی امروز بسیار تاثیر گذار هستند و اگر تبلیغات ویدیویی سناریوی درستی داشته باشند، مخاطب را بیش از سایر روشها تحت تأثیر قرار میدهد .
۱۰. تبلیغات اپلیکیشنی
در این روش، تبلیغات در اپلیکیشنها و بازیهای موبایل قرار میگیرند.