بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو (به انگلیسی: Search Engine Marketing) یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی اینترنتی (به انگلیسی: Internet Marketing) است. این تکنیک باعث افزایش بازدید در نتایج صفحات موتورهای جستجو به اختصار SERP می‌شود. این روش به کمک بهینه‌سازی و تبلیغات صورت می‌پذیرد. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) ممکن است به کمک بهینه‌سازی موتورهای جستجو به تنظیم و بازنویسی محتوای وب سایت‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو ختم گردد؛ و یا به صورت پرداخت کلیکی (به انگلیسی: Pay Per Click) باشد.

تاریخچه

با روند افزایشی تعداد وب سایت ها در اواسط دهه ۱۹۹۰ موتورهای جستجو شروع به برنامه ریزی برای نمایش مطالب به کاربران کردند. با گذشت زمان در سال ۱۹۹۶ موتورهای جستجو شروع به ساخت مدل کسب و کار خود برای سرمایه گذاری در خدمات مد نظر مانند تبلیغات کلیکی (به انگلیسی: Pay Per Click) پرداختند. در سال ۱۹۹۸ Goto.com نام خود را تغییر داد و در سال ۲۰۰۱ پیش درآمدی برای خرید آن توسط کمپانی یاهو بوجود آمد و در نهایت در سال ۲۰۰۳ توسط این کمپانی خریداری شد. و اکنون به فرصتی برای تبلیغاتچی ها جهت بازاریابی موتور جستجو یاهو تبدیل گردیده است. در سال ۲۰۰۰ نیز گوگل به نمایش تبلیغات خود از طریق گوگل اد وردز (به انگلیسی: Google Adwords) روی آورد. با گسترش تبلیغات در موتورهای جستجو مشاورین بهینه سازی موتورهای جستجو به گسترش پیشنهادهای خود به کسب و کارهای مختلف جهت نمایش تبلیغات آنان پرداخته و تعداد این آژانس ها نیز روز به روز در حال افزایش است. واژه بازاریابی موتورهای جستجو اولین بار توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ اختراع شد.

درآمد موتورهای جستجو

بزرگترین فراهم کنندگان بستر بازاریابی موتورهای جستجو گوگل ادز ورد (به انگلیسی: Google Adwords)، بینگ ادز (به انگلیسی: Bing Ads) و بایدو (به انگلیسی: Baidu) می‌باشند. بازاریابی موتورهای جستجو به سرعت در حال رشد می‌باشد مدیریت کمپین موتورهای جستجو یا به صورت مستقیم و یا از طریق فراهم کنندگان ابزار بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) در اختیار کاربران بازاریابی موتورهای جستجو قرار می‌دهد.

۲۰ لغت گرانقیمت جهت تبلیغات در گوگل ادز ورد عبارتند از: بیمه (به انگلیسی: Insurance)، وام (به انگلیسی: Loans)، رهن (به انگلیسی: Mortgage)، وکیل (به انگلیسی: َAttorney)، اعتبار (به انگلیسی: Credit)، وکیل (به انگلیسی: Lawyer)، کمک مالی (به انگلیسی: Donate)، مدرک (به انگلیسی: Degree)، میزبانی (به انگلیسی: Hosting)، ادعا (به انگلیسی: Claim)، کنفرانس تلفنی (به انگلیسی: Conference Call)، تجارت (به انگلیسی: Trading)، نرم‌افزار (به انگلیسی: Software)، بازیابی (به انگلیسی: Recovery)، انتقال (به انگلیسی: Transfer)، سوخت/الکتریسیته (به انگلیسی: Gas/Electricity)، کلاس (به انگلیسی: Classes)، توان بخشی (به انگلیسی: Rehab)، درمان (به انگلیسی: Treatment)، خون بند ناف (به انگلیسی: Cord Blood) می‌باشد. هزینه تبلیغات بابت هر کلیک از ۲۷٫۸۰ دلار شروع و تا ۵۴٫۹۱ دلار ادامه می‌باید. گوگل در چهار فصل منتهی به سال ۲۰۱۱ در مجموع ۳۴٫۴ میلیارد دلار از این طریق درآمد کسب کرده است. ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق پرداخت کلیکی تامین می‌گردد.

تفاوت SEO و SEM

هر آن چیزی که به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) با هدف ترفیع وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت منجر شود بازاریابی موتور جستجو گفته می شود. بازاریابی موتورهای جستجو نظم بیشتری نسبت به بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. در این روش از ابزارهایی چون گوگل اد وردز (به انگلیسی: Google Adwords)، بینگ ادز (به انگلیسی: Bing Ads) و مایکروسافت ادسنتر (به انگلیسی: Microsoft adCenter) و تبلیغات کلیکی استفاده می شود. آنالیز کلید واژه ها در هر دو روش (SEO) و (SEM) مورد استفاده قرار می گیرد. به هر حال SEM واژه ای گسترده تر نسبت به SEO می باشد. یک بخش دیگر از (SEM) بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) می باشد. در این تکنیک به اندازه گیری ارزشمندی خدمت یا محصول از دیدگاه مشتریان پرداخته می شود. جدیدترین و پیشرفته ترین تئوری ها در زمینه (SEM) مدیریت بازاریابی موتورهای جستجو (SEMM) که شامل بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) با تمرکز بر نرخ بازگشت سرمایه (به انگلیسی: ROI) می باشد.

برگرفته از سایت ویکی پدیا

 

Internet advertising new ads due to its low cost long life and inclusive growth coincided with the tools of information and public relations has opened a special place among advertisers.
Non-stop day and night of it and the changes made to date on this type of advertising, especially when companies are facing difficulties in terms of financial resources is clearly highlighted.
Internet advertising history
Internet advertising for the first time as a banner on 27 October 1994 and on Hatvayr queries. When Hatvayr found that advertising should be considered limited space, advertising banners were created.
At that time, 14 advertising design equivalent of $ 30,000 for 12 weeks of their ads. In 1995, the Web was accepted as public media. Sun Microsystems released to the public this year in Java. In 1996 Oldsmobile 5 launched the first commercial chat room.
Internet advertising website Send e-mail to set up some guidelines to create customer club advertising advertising advertising internet mail domains create useful domain of electronic exhibition launched e-shop
Internet advertising restrictions specifications and characteristics of the audience: majority of Internet users are interested in products and technologies related to computer and network from the most ads for products related to Rayanhast. Only 14% ads for other consumer products, and less than 10 percent for car, travel and financial services. Limit contacts: most Internet users in a particular age group, with an audience of this type of advertising is reduced. Swarm: With the rise of advertising take into consideration the possibility of advertising is severely reduced. Lack of necessary controls on the content of Internet advertising: One of the limitations of Internet advertising is the lack of necessary controls. America Training Center communications media, Internet network called deception, because some advertisers to target children with advertising messages clever, trying to lure them
Unwanted ads
Unsolicited advertising including Pop-up and Pop-under is a form of Internet advertising is considered controversial. This type of advertising is in the form of unwanted and forced the audience to a show. TV commercials can be considered an example of forced advertising because the ads are usually programs that audiences are being watched, they cut and they are forced to watch ads. In contrast, sample newspaper ads advertising are optional for readers who wish to read each piece of paper and pass it. Internet the ability to display both optional and mandatory offers. Banner advertising like newspaper ads generally seen as optional, although sometimes because almost all Web pages are being contested. Use of software blocking some Internet users show banners, is evidence of that. Since unsolicited advertisements often appear forced, like resentment and negative responses will avoid the ad.
In recent years, due to increasing resistance Internet users, reducing the appeal of this type of advertising and the use of advertising Msdvdknndhay using unsolicited advertising declined. Although it is predicted that in the near future for the Prrtgtr the uninvited guests, used creative methods.
From Wikipedia

2 فکر می‌کنند “بازاریابی موتور جستجو

دیدگاه‌ها بسته هستند.