طریقه ساخت پروفایل کلاب هاوس

نحوه ساخت پروفایل کلاب هاوس

برای عضویت در این شبکه نیاز به دعوتنامه از سوی کاربران دیگر دارید. هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود.

عضویت بر اساس معرفی نامه است و شخص معرف لازم است شماره تلفن شما را در دعوتنامه قید کند.

درصورتی که کاربران دعوتنامه ندارند می‌توانند نام کاربری خود را حتی قبل از شروع به استفاده از سرویس رزرو کنند. زمانی که فردی شما را دعوت می‌کند برای شماره تلفن شما یک لینک پیامک می‌کند که از طریق آن می‌توانید با آن شماره تلفن ثبت نام کنید.

در صورتی که اکانت توییترتان را به Clubhouse وصل کنید عکس شما از روی عکس پروفایل توییترتان خودکار ذخیره می‌شود.

در بخش بیو می‌توانید در مورد فعالیت‌ یا خودتان بنویسید که سه خط اول بیو در پیش‌نمایش برای سایر کاربران نشان داده می‌شود.

می‌توانید لینک‌ اینستاگرام و توییتر خود را در بخش بیو قرار دهید که قابل کلیک است.
تنظیمات بیو

اگر روی کلید چرخ‌دنده در سمت راست بیو ضربه بزنید، به تنظیمات آن دسترسی پیدا می‌کنید. در این بخش می‌توانید تغییراتی در بخش اعلان‌ها ایجاد کنید.

همچنین در بخش  Interests می‌توانید علاقه‌مندی‌های خود را تنظیم ‌کنید تا بر اساس آن‌‌‌، روم‌های مرتبط با این علاقه‌مندی‌ها نمایش داده شود.
ایجاد کلوپ در کلاب هاوس

کاربران می‌توانند در گروه‌هایی بر اساس علاقه‌مندی‌ خود عضو شوند یا کلوب راه‌اندازی کنند که برای ایجاد آن باید فرمی پر کرده و منتظر جواب باشند.

البته روم‌ها در کلوپ‌ها به صورت عمومی یا خصوصی امکان فعالیت دارند.

برای ایجاد کلوب لازم است سه مکالمه یا همایش صوتی تکراری برگزار و بعد از آن، فرم درخواست خود را پر کنید. توجه داشته باشید که چهار نوع عضویت در کلوپ‌های کلاب هاوس وجود دارد؛

موسس یا Founder که از این امکان برخوردار است قوانین مربوط به کلوپ را ایجاد کند.

مدیر یا Admin  که توسط موسس یا سایر مدیران منصوب می‌شود. مدیر می‌تواند حذف و اضافه اعضا را انجام دهد و روم‌های عمومی و خصوصی ایجاد کند.

اعضا یا Members  که عضو تاییدشده کلوپ هستند. اعضا از این امکان برخوردارند که روم‌های خصوصی برای کلوپ ایجاد کنند. البته اعضا می‌توانند در روم‌های عمومی و خصوصی شرکت و اعضای سایر کلوپ‌ها را برای عضوگیری انتخاب کند.

دنبال‌کننده یا Follower‌ که در واقع عضو رسمی کلوپ نیست. فالوور می‌تواند فعالیت‌ها عمومی کلوپ را دنبال کند اما امکان ایجاد روم برای کلوپ را ندارد.
بخش‌های مختلف کلاب هاوس
Hallway یا تالار ورودی

تالار ورودی (Hallway) نام بخشی است که می‌توان چت‌روم‌های آنلاین و فعال را مشاهده کرد.
منو

در منو کلاب هاوس Clubhouse گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

جستجو (Member Search)که افراد مختلف را می‌توان از طریق نام کاربری، نام یا کلمات کلیدی موجود در پروفایل آن‌ها جستجو کرد.

پاکت نامه برای ارسال دعوت‌نامه در نظر گرفته شده است.

تقویم شامل رویدادهای پیش رو است.

اعلان‌ها که آیکونی شبیه زنگوله است و از طریق آن امکان مشاهده اعلان‌ها وجود دارد.
تنظیمات کلاب هاوس

در صفحه پروفایل با لمس آیکون چرخ‌دنده به تنظیمات اپلیکیشن دسترسی پیدا می‌کنید.

با Frequency می‌توانید دفعات نمایش اعلان‌ها را تنظیم ‌کنید. در صورتی گزینه   Include Trending Rooms را فعال کنید، اعلان‌های مربوط به روم‌های محبوب را دریافت می‌کنید؛ اگر می‌خواهید این اعلان‌ها را دریافت نکنید باید گزینه Pause Notifications را فعال کنید.

در بخش  What’s Newفهرستی از آخرین به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن دیده می‌شود. برای دسترسی به سوالات متداول و ارتباط با کلاب هاوس می‌توانید از بخش  FAQ/Contact us  استفاده کنید.

از بخش Community Guidelines  می‌شود برای دسترسی به آیین‌نامه‌ها و راهنمای کلاب هاوس دسترسی پیدا کرد.
روم

روم‌ها مهم‌ترین بخش کلاب هاوس به شمار می‌روند و برای دسترسی به آن‌ها باید به بخش Hallway مراجعه کنید. البته تمامی آن‌ها را نمی‌توان مشاهده کرد بلکه بر اساس الگوریتم خاصی نمایش داده می‌شوند.

نام اتاق یا روم در کنار آیکون سبز نمایش داده می‌شود و وارد هر کدام از اتاق‌ها که بشوید فهرستی از تعداد گویندگان و حضار را مشاهده می‌کنید.

کاربرانی که به تازگی عضو کلاب هاوس شده‌اند علامتی شبیه فشفشه کنار عکس پروفایل‌شان دیده می‌شود که بعد از یک هفته این علامت پاک می‌شود.

وقتی وارد اتاقی می‌شوید و بعد می‌خواهید آنجا را ترک کنید، برای خروج باید دکمه   Leave را لمس کنید، اما درصورتی که بخواهید در بحث‌ها شرکت کنید، لازم است روی آيکون «دست» بزنید تا درخواست شما برای مدیر فرستاده شود، پس از اینکه درخواست شما قبول شد، با لمس آیکون «میکروفون» می‌توانید شروع به صحبت کنید.
ساخت روم در کلاب هاوس

برای ساخت روم در پنجره اصلی کلید سبزرنگ را لمس کنید و با استفاده از کلید  Add a Topic می‌توانید موضوع اتاق را ثبت کنید.

زمانی‌که یکی از اتاق یا چت روم صوتی می‌سازید، افراد مختلف امکان وارد شدن به آنجا را دارند و شما می‌توانید راجع به موضوع مورد نظر خود صحبت کنید.

همچنین امکان ایجاد رویداد یا ایونت(Event)  وجود دارد. مثلا می‌توانید راجع به موضوعات مختلف مثل برند روید برگزار کنید.

برای این کار لازم است تاریخ رویدادها را پیدا ‌کنید و امکان پیوستن به آن‌ها وجود دارد. برای تنظیم رویداد خودتان باید روی آیکون تقویم بزنید.

با ضربه زدن روی کلید تقویم، می‌توانید عنوان، مهمانان و تاریخ و زمان رویداد مورد نظرتان را به همراه کلوپ میزبان و توضیحات رویداد ایجاد کنید. درصورتی‌که خودتان در کلاب هاوس صاحب یک کلوپ باشید نیز افراد عضو کلوپ از رویداد شما با خبر می‌شوند.

به‌روزرسانی

آذری جهرمی که در اپلیکیشن کلاب هاوس به تازگی حضور پیدا کرده، در پاسخ به کاربران درباره‌ی فیلتر این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که برنامه‌ای برای فیلتر این شبکه مطرح نشده است.

وی همچنین توضیح داده که بحث فیلترینگ در کشور دیگر مانند قبل مطرح نیست و منسوخ شده است.

بر اساس گفته‌های وزیر ارتباطات، این نگاه ایجاد شده که با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت.

به‌روزرسانی: کلاب هاوس سیستم پرداخت مستقیم ارایه کرد

Clubhouse سرویس جدیدی ارایه کرده که بر اساس آن امکان پرداخت مستقیم پول به تولیدکنندگان محتوا وجود دارد. البته این سرویس فعلا در حد آزمایشی است هنوز به شکل رسمی کار نمی‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که در زمینه سرویس پرداخت کلاب هاوس منتشر شده، خود شبکه Clubhouse از پولی که برای تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌شود، هیچ کارمزدی برداشت نمی‌کند و کل پول به حساب فرد مورد نظر واریر می‌شود.

در حال حاضر این سرویس در دسترس همه‌ی کاربران نیست و ظاهرا قرار است به تدریج برای همه‌ی کاربران این شبکه اجتماعی فعال شود.

کلاب هاوس به تازگی سرویس Clubhouse Creator First را به عنوان نخستین برنامه‌ی شتاب‌دهی به خالقان محتوا ارایه کرده که به بیست میزبان و خالق محتوا امکان می‌دهد از طریق جذب مخاطب درآمد کسب کنند.

به تازگی لینکدین و دیسکور و تلگرام نیز سرویسی مشابه کلاب هاوس ارایه کرده‌اند و به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی لازم است هر چه سریع‌تر سرویس‌هایی ارایه کند تا بر تعداد کاربرانش بیافزاید.

به‌روزرسانی ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

یکی از خبرهایی که این روزها سروصدا به پا کرده، ارزش بازار کلاب هاوس است که حالا به رقم بیش از چهار میلیارد دلار رسیده و ظاهرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله توییتر برای خرید آن دندان تیز کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی ماه‌های اخیر مذاکراتی برای خرید کلاب هاوس به ارزش چهار میلیارد دلار بین توییتر و مالک این شبکه اجتماعی صورت گرفته است.

بر اساس گزارش منابع آگاه، فعلا این مذاکرات متوقف شده و دلیل آن هنوز معلوم نیست و توییتر و کلاب هاوس در این باره اظهارنظری نکردند.

با این حال این اپلیکیشن شبکه اجتماعی صوتی به شکل باورنکردنی در حال افزایش محبوبیت و تعداد کاربرانش است به طوری که اعلام شده هفته‌ای ۱۰‌میلیون کاربر فعال دارد.

البته حضور افراد معروف و سرشناسی همچون ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک و سایر چهره‌های معروف دنیا در این شبکه اجتماعی در محبوبیت این اپلیکیشن بی‌تاثیر نبود.

به‌روزرسانی سوم اردیبهشت ۱۴۰۰

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جریمه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورهایی که در کلاب‌هاوس اختلال ایجاد کرده‌اند را به تصویب هیات وزیران رساند.

بر این اساس مصوب شده است که این جریمه از فردا شنبه، چهارم اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

پس از گذشت مدتی از اختلال در دسترسی به اپلیکیشن کلاب‌هاوس، وزارت ارتباطات پیشنهاد کرد که روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه برای اپراتورهایی که در اپلیکیشن کلاب هاوس اختلال ایجاد کرده‌اند به هیات وزیران ارائه کرد. حالا این پیشنهاد به تصویب هیات وزیران رسیده است.

اگرچه پیشتر وزیر ارتباطات مهلتی ۷۲ ساعته به اپراتورها داده بود تا اختلال در این اپلیکیشن را رفع کنند، اما پس از گذشت حدود ‍۱۰ روز از آن زمان هنوز اپراتورها نه دلیل اختلال را اعلام و نه اقدام به رفع این مشکل کرده‌اند.